על הסיכונים העומדים בפני עסק בצמיחה

הגדלת הפעילות העסקית, גם אם היא רווחית, טומנת בחובה סיכונים משמעותיים. עסקים רבים נופלים כתוצאה מאי היערכות מתאימה. מודעות והיערכות יבטיחו סיכויי צמיחה מוצלחים...

יניב רוסו, התפרס ב- "העיר" TheMarker

מרבית העסקים, קטנים כגדולים, החלו את דרכם ביזם בעל רעיון, חלום, נחישות, מוטיבציה וניסיון שצבר ממקומות עבודתו הקודמים. חלקם אף סחפו איתם מספר לקוחות אותם שרתו בנאמנות בעבר. רמת השירות והמקצועית שסיפק היזם, מול שביעות הרצון של לקוחותיו הביאו לגידול טבעי בפעילות העסק. לקוחותיו הרחיבו את היקף הפעילות, שמו הלך לפניו והמוניטין הלך ונצבר.

בהדרגה גדל העסק ומתרחב, מחזורי הפעילות גדלים והרווחיות עולה. מתווספים עובדים, כלי רכב, כלי עבודה. מעבר למקום מרווח ונוח יותר עומד על הפרק. לכאורה הכל טוב אלא שכאן טמונה הסכנה הגדולה ביותר האורבת לפתחו של היזם.

בעוד עסק קטן עם 4-2 עובדים מצריך ניהול מינימלי והיזם יכול להשקיע את מירב מרצו וזמנו לקידום עסקיו, הרי שניהול עסק גדול יותר מקפל בתוכו מחויבות ניהולית ובקרה גדולה הרבה יותר מול כל הגורמים איתם הוא מתנהל (לקוחות, ספקים, עובדים, בנקים וכו').

בהדרגה מוצא עצמו היזם טרוד בענייני מנהלה ואדמיניסטרציה, באין-סוף ניירת ודאגה מתמדת למצב תזרים המזומנים. מרגע לרגע הוא עסוק יותר בכיבוי שרפות ופחות בקידום עסקיו. רמת שביעות הרצון של לקוחותיו מתחילה להתדרדר והעסק מתחיל במסלול של צניחה אשר תסתיים בהרבה מקרים בהתרסקות.

ולכן, על מנת למנוע תרחישים כאלו, חשוב מאוד להיערך מראש לקראת שלב הפריצה, ליישם כלים ניהוליים ולהיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע. הערכות מתאימה תשפר לאין שיעור את סיכויי ההצלחה של העסק.

 

"כמעט הצלחתי" – המדריך שיעניק לך תובנות להסרת ה"כמעט" ולהצלחת העסק שלך!

אני רוצה לקבל את המתנה