top of page
Analytics

BalancePoint מתמחה בהבראה של עסקים ובליווי משפחות להתנהלות כלכלית נכונה.

יניב רוסו2.jpg

שמי יניב רוסו, את דרכי בעולם העסקי התחלתי בהיותי בן 22, כאשר התגייסתי להציל עסק משפחתי שהיה על סף קריסה. סיימתי אז את לימודי הנדסת תעשייה וניהול במסגרת העתודה האקדמית, אולם הייתי חסר ניסיון לחלוטין בניהול עסקים בכלל וּבהבראתם בפרט. כנראה שכשאין ברירה לומדים לשרוד, וכך – במהלך תקופה שנמשכה כמעט שנה – התוודעתי אל עולם העסקים דרך הצד הקשוח והאפל שלו. על אף האתגרים המשמעותיים שניצבו בפניי היה לסיפור סוף טוב.

לאחר שסיימתי את התואר הראשון המשכתי ללימודי תואר שני באוניברסיטת תל אביב וסיימתי כמוסמך במנהל עסקים (M.B.A), אבל את עיקר הניסיון שצברתי אני יכול לזקוף ל- 30 שנים של עשייה עסקית בהן יזמתי, הקמתי וניהלתי מיזמים שחלקם זכו להצלחה ניכרת. בין היתר הייתי שותף להקמה וניהול של מפעל יצרני שהפך להיות מהמובילים בתחומו בישראל וכן הקמתי וניהלתי במשך 12 שנים חברת תוכנה שהפכה להיות המובילה בתחומה בישראל.

בנוסף לזה ובמהלך 15 השנים האחרונות ליוויתי מאות עסקים מתחומי הטכנולוגיה, התעשייה והשירותים, בתהליכים של התייעלות והבראה. פעילות זו היא לרוב סבוכה ומאתגרת בכל פעם מחדש אך היא מרתקת בעיניי והיא מביאה לי סיפוק רב.

אולם את הסיפוק המשמעותי ביותר אני מקבל מאנשים - בעלי עסקים או בעלי משפחות, שמבינים במהלך התהליך ובעיקר בסיומו שאפשר גם אחרת. שחרדות פיננסיות, קשיים ומצוקה כלכלית הם לא גזירה משמיים. שמבינים שרווחה כלכלית היא אפשרות לגמרי מציאותית.

בעבודה שלי עם בעל עסק או עם משפחה אני דורש רק שתי התחייבויות – נחישות ומחויבות. מניסיון, כששני אלו מתקיימים, ברוב רובם של המקרים הפתרון יגיע במהירות ואיתו תבוא גם הרווחה הכלכלית המיוחלת.

אם אתם נחושים לשנות את מצבכם ואם אתם מוכנים להתחייב לתהליך אני מזמין אתכם ליצור קשר.

ייתכן שהשיחה שלנו תהיה הטריגר לשינוי המיוחל בחייכם.

המדריך לניהול עסק

 

את המדריך העסקי 'כמעט הצלחתי' החלטתי לכתוב לאחר אין-ספור הפעמים שבהן נתקלתי בעסקים שכמעט הצליחו, אלא שבמקום להצליח הם נכשלו בשל ניהול בלתי מקצועי וּבשל היעדר הבנה ויכולת ניתוח נכון של המצב.

במהלך השנים הזדמן לי להיתקל לא פעם ביזמים מוכשרים מאוד. הם השקיעו את כל מרצם ואת מיטב כספם בבניית עסק שיאפשר להם להגשים את חלומם – וּבכל זאת הם נכשלו. הם הפסידו את כספם, את בריאותם וּלעתים גם את משפחתם מסיבה אחת בלבד – מהיעדר ניהול.

ניהול הוא היכולת להגדיר את היעד ואת הדרך. ניהול הוא גם היכולת להתבונן בכל עת לאחור ולבחון אם הדרך היא אכן זו שסימנת. ניהול הוא היכולת שלך לנתח את טיב הדרך ואת מידת התאמתה ל"רכב" שבו אתה נוסע, וּלזהות במהלכה את הדרוש שינוי. כי מה לעשות, החיים דינאמיים וּדברים מתרחשים בחלק גדול מהמקרים באופן שונה מזה שתכננו. לנהל – פירושו לדעת בכל רגע ורגע מה קורה אצלך בעסק וּלאן הוא הולך.

אז לפני מספר שנים החלטתי לעשות מעשה ולכתוב אוסף של רעיונות, של תובנות ניהוליות ושל כלים לניהול על בסיס ניסיון חיים של יותר משלושים שנים של יזמוּת, הקמת עסקים, ניהול וליווי. כל פרק דן בתובנה קריטית להצלחת עסק. כל עסק.

למדריך ארבעה חלקים: הראשון עוסק בשלבי ההקמה של עסק חדש החל מהרגע שבו נולד הרעיון; החלק השני מספק תובנות וכלים החיוניים לניהול עסק; החלק השלישי מציג תובנות שמטרתן לשפר, לייעל וּלהשביח את העסק; החלק הרביעי והאחרון עוסק בסיכונים האורבים לפתחו של כל עסק.

בחלק הרביעי בחרתי להעמיק וּלהתמקד בסיכונים, היות שלדעתי הקמת עסק וניהולו מקפלים בתוכם הרבה יותר סיכונים מאשר סיכויים. קל הרבה יותר לפספס מאשר להצליח. לכן חשוב מאוד להיות ערים בכל רגע ורגע לסיכונים האורבים מעבר לפינה. היערכות טובה לקראתם תצמצם במידה ניכרת את הסיכון לכישלון ותגדיל את הסיכוי לעבור מ"כמעט הצלחתי" ל"הצלחתי".

את המדריך קראו מאות בעלי עסקים ואשמח להעניק עותק דיגיטלי ממנו ללא כל תמורה גם לך.

Kimyat hizlahti high rez.jpg

בעולם הפרטי

 

העולם הפרטי הוא בדרך כלל פשוט יותר לטיפול ברמה הטכנית אולם הוא עלול להיות מורכב יותר בשל המעורבות המשפחתית. כמו כן, האפשרות שקיימת בכל עסק שהגיע לקשיים של 'לסגור את העסק' לא נמצאת על הפרק. המשפחה תמשיך להתקיים, ההוצאות ימשיכו לזרום, ההתחייבויות לא יתפוגגו, השאיפה לרווחה כלכלית ושיפור רמת החיים תיוותר.

המורכבות עוד עלולה להאמיר במקרים בהם שני בני הזוג לא רואים עין בעין את פני הדברים והם אינם מאוחדים בינם לבין עצמם בהקשר של הפתרון וסדרי העדיפויות.

וכאן אנו נכנסים לתמונה עם ניסיון רב שנים ועם רגישות וסבלנות גבוהה. ניקח ונלווה אתכם צעד אחר צעד במסלול שבסופו תוכלו להתחיל בחיים חדשים, עם הבנה ברורה לגבי מצבכם ויכולותיכם הפיננסיות, עם תקציב ברור, עם יעדים ומטרות ועם תוכנית מתוזמנת וברורה שתאפשר לכם להגיע לאיזון ולאחר מכן לצמיחה ושגשוג.

הבשורה הטובה היא שהסטטיסטיקה שלנו קובעת באופן שאינו משתמע לשתי פנים שאם כבר יצאנו לדרך והתחלנו בתהליך (משמע שאתם נחושים ומחויבים לתהליך) הסיכוי להצלחה יהיה גבוה מאוד!

בעולם העסקי

 

עסקים נקלעים לקשיים מסיבות רבות ומגוונות. במרבית המקרים הסיבות נעוצות בהתנהלות כושלת.

תמצית סיפור הקריסה של מרבית העסקים הפרטיים נעוץ דווקא בהצלחה. יזם מחליט להקים עסק בתחום בו הוא התמחה. הוא אוסף את קהל הלקוחות הראשוני שנאמן לו מעבודתו הקודמת והוא מספק לו שירות מעולה. המוניטין מתחיל לצמוח ואיתו מגיעים לקוחות חדשים. העסק גדל, היזם שוכר מקום, רוכש ציוד, שוכר עובדים. המעבר הזה הוא מסוכן והוא מחייב התנהלות אחרת לגמרי. לרוב, אין ליזם את הידע והכלים לנהל את העסק במתכונתו החדשה ובתוך זמן קצר מתחילות לצוץ הבעיות. משם ההתדרדרות היא לרוב בלתי נמנעת.

מוכר גם לך?

אז איפה אנחנו נכנסים לתמונה?

קודם כל אנחנו מזהים את הבעיות שהובילו למצב שבו נמצא העסק.

לאחר מכן אנחנו בונים תוכנית מפורטת לפתרון הבעיות. בתוכנית אנחנו לוקחים בחשבון את כל ההיבטים והמשמעויות. לא נמליץ על פתרון שהוא לא ניתן ליישום, לא נמליץ על פתרון שלא ניתן לממן, לא נמליץ על פתרון שמסתמך על הנחות שלא ניתן לבסס. כן נמליץ על פתרון שכל כולו, עד הפרט האחרון שבו ניתנים ליישום ולמדידה. פתרון כזה יאפשר לנו לבנות תכנית ברורה המגובה בתוכנית פיננסית עם יעדים ברורים.

החלק השלישי והאחרון של התהליך הוא ההוצאה של התוכנית אל הפועל. כאן אנחנו נלווה אתכם עקב בצד אגודל עד ליישום מלא ומוצלח.

bottom of page