המדריך להצלחה

"כמעט הצלחתי" - מדריך מקצועי ומקיף, שיעניק לך את
התובנות הניהוליות החשובות להסרת ה"כמעט" ולהצלחת העסק שלך - מתנה!

"כמעט הצלחתי" - מדריך מקצועי ומקיף,  שיעניק לך את התובנות הניהוליות החשובות להסרת ה"כמעט" ולהצלחת העסק שלך!
להקים עסק, לנהל אותו בהצלחה ולהביא אותו למצב של רווחיות ושגשוג - היא משימה שמצריכה ממך ידע רחב, ניסיון רב שנים, הבנה עמוקה של התחום בו אתה עוסק (ותחומים חשובים נוספים) וגם...הכוונה מקצועית של מומחים.
כבעל עסק, יש לך וודאי את השאיפות, החלומות, המוטיבציה והמרץ לבנות עסק רווחי ומשגשג. אתה משקיע בו זמן, משאבים, לא מעט נשמה, וכמובן את מיטב כספך - אבל זה לא תמיד מספיק כדי להצליח!
כמומחים במינוף עסקי, בעלי ניסיון רב שנים בהקמת מיזמים מצליחים, ובהבראת עסקים רבים- כתבנו במיוחד עבורך ועבור בעלי עסקים כמוך, את ספר ההדרכה "כמעט הצלחתי" ואנחנו רוצים להעניק לך אותו מתנה!

הספר מכיל 24 פרקים שיהוו עבורך אבני דרך בתכנון ובנייה נכונים של העסק שלך, בניהול והתנהלות יעילים, ובהבנה של הסיכונים וההזדמנויות שצפויים לך בדרך.

הספר "כמעט הצלחתי" ילמד אותך בין השאר:

כיצד להפוך משכיר לעצמאי

כיצד להקים עסק מצליח

כיצד להבין את מצבו הפיננסי של העסק

כיצד להתנהל נכון בעסק

מהי נקודת האיזון של העסק שלך ולמה היא כל כך חשובה

מה המטרה של תכנית תקציב וכיצד היא תשרת אותך

כיצד להיחלץ ממצב של משבר

כיצד לבחור שותף או משקיע לעסק

כיצד ליצור הכנסה פאסיבית

כיצד לשרוד בתקופת מיתון

ועוד

כל 115 עמודי הספר, כתובים בשפה ברורה ו"בגובה העיניים" והם מיועדים לכל בעל עסק או יזם - ותיק וחדש בכל תחום ובכל היקף - שמעוניין להוביל את העסק שלו קדימה בבטחה.

הספר "כמעט הצלחתי", נכתב על ידי יניב רוסו, מנכ"ל ובעלים של חברת אופק עסקי, יזם, יועץ ומלווה בעלי עסקים ויזמים ותיקים וחדשים, ומומחה להבראת עסקים. את הספר כתב יניב לאחר הכרות ועבודה רבת שנים עם עסקים ש"כמעט הצליחו", ומתוך הרצון להעניק ידע רב ערך, לכל מי שחולם להצליח...וזקוק להכוונה ולהדרכה הנכונה.

אז במקום לומר "כמעט הצלחתי",  קבל מאיתנו כבר עכשיו את הספר מתנה! ותגדיל את סיכויי ההצלחה של העסק שלך.

 

פרקים מהספר

פרק 1 – משכיר לעצמאי

אתה עובד כשכיר מאז שאתה מכיר את עצמך, מרגיש שכבר מיצית, שנמאס לך לקום בכל בוקר מחדש ולעבוד קשה כל כך בעבור מישהו אחר. אתה יודע שאפשר גם אחרת! נכון, אפשר אחרת, אבל יש כמה דברים שחשוב מאוד לדעת לפני שתעשה מעשה. רבים מהמועסקים במשך שנים רבות כשכירים, מרגישים בשלב מסוים שמיצו את תפקידם, שהגיעו לרמת התמחות וידע גבוהים ושהכנסתם אינה תואמת עוד את יכולותיהם, את פעילותם ואת מאמציהם. התחושה המלווה רבים מהם היא תחושת פספוס, תחושה של דריכה במקום וּלעתים אף תחושה של דעיכה ושל אי-מיצוי. הם מרגישים שהם רוצים לעשות לביתם וחושבים על הקמת עסק עצמאי…

קרא עוד »

פרק 2 – שלב 1: בחינה מקדמית, רגע לפני שצוללים פנימה

הרצון להקים עסק חדש עשוי להתגבש אצל יזם בסיטואציות שונות – היעדר פתרון לצורך שזיהה, אתגר וּשאיפה להגשימו או הרצון היוקד להיות לעצמאי. השאיפה ליזום – מניעה את החשיבה והיא מביאה לזרם בלתי פוסק של רעיונות חדשים. רבים מהיזמים מוצאים עצמם מוצפים ברעיונות מקוריים העולים וצצים מדי יום. מובן שלא ניתן לבחון את כולם לעומק, וגם לא נכון לעשות כך. לכן, בטרם תשקיע זמן רב וסכומי כסף ניכרים לבחינה וּלתכנון מקיף של המיזם, עליך לבחון ולוודא שאתה עומד בשלושה תנאי סף בסיסיים כתנאי מקדים להקמת העסק. תנאים אלו תוכל לבחון בעצמך, בלא מאמץ מיוחד…

קרא עוד »

פרק 3 – שלב 2: ניתוח מקיף – צוללים פנימה

עברת את מבחן שלוש השאלות לשביעות רצונך וּלשביעות רצונם של מקורביך? יפה! הגיע הזמן לבחון את הרעיון לעומק. שלב זה ידרוש ממך מאמץ רב יותר, היות שמסקנותיו הן אלו שיקבעו אם להתקדם בהקמת המיזם או לנטוש אותו. בצע את השלבים הבאים בזה אחר זה. כל שלב שעליו תענה בתשובה מספקת, יחזק את סיכויך לעבור בבטחה לשלב הבא. נתקעת בשלב כלשהו? אל תוותר מהר כל כך, אלא בדוק את עצמך מכיווני חשיבה נוספים. מומלץ גם להיעזר במכרים שעליהם אתה סומך או באנשי מקצוע. זהה את קהל המטרה. בשלב הזה היכנס לעומקם של הדברים…

קרא עוד »

פרק 4 – שלב 3: תכנית עסקית – סוף מעשה במחשבה תחילה

בשל חשיבותו הרבה, בחרתי להרחיב בנושא גיבוש התכנית העסקית. מטרת התכנית העסקית היא להתוות את הדרך הנכונה והמתאימה ביותר להוצאת המיזם מהרעיון אל הפועל. גיבוש תכנית מהימנה יוביל בסבירות גבוהה למימוש מוצלח שלה. הדרכים להקמת מיזם הן רבות, וּלכל דרך יתרונות וחסרונות, סיכונים וסיכויים. לא כל דרך תתאים לכל יזם, בדיוק כשם שלא כל יזם מסוגל ליישם כל סוג של מתווה פעולה. התכנית, לא זו בלבד שהיא צריכה לעמוד במבחני העלות-תועלת והסיכון-סיכוי, היא גם צריכה להיות מותאמת לסביבה העסקית שבה היא מתוכננת לפעול, וכן ליכולות, לכישורים ולניסיון של הצוות האמור לנהל וליישם אותה…

קרא עוד »

פרק 5 – שלב 4: חישוב הסכום הנדרש להקמה

אחת הסוגיות המהותיות שיש לברר רגע לפני שיוצאים לדרך היא מהו הסכום הנדרש להקמת העסק. טעות נפוצה היא לחשוב שהסכום הנדרש להקמה הוא סיכום של עלויות ההשקעה בציוד, ברכב, בשיפוץ, בטכנולוגיה וכדומה. רכיב זה הוא רק אחד מארבעה רכיבים וּלעתים הוא מהווה דווקא את החלק הקטן יותר בסכום ההשקעה הכולל הנדרש. ארבעת הרכיבים לקביעת הסכום הנדרש: הרכיב הראשון, כפי שכבר הוזכר, הוא סך ההשקעות המשמשות לצורך ההקמה וּלתחילת העבודה. כאן נכלול רכיבים כמו שיפוץ המבנה והתאמתו, רכישת ציוד ומכונות, עיצוב והכנת חומרים שיווקיים, הקמת אתר אינטרנט, רכישת ציוד משרדי, מחשוב וכדומה…

קרא עוד »

פרק 6 – כיצד לחשב את נקודת האיזון

הביטוי "נקודת האיזון" הוא אחד המושגים החשובים ביותר בניהול העסק. חובה על כל בעל עסק להכיר את מושג "נקודת האיזון" ולדעת לחשב אותה. חשוב מאוד להקפיד ולבחון את השינויים בנקודת האיזון בתדירות שלא תפחת מאחת לרבעון, או כאשר יש שינויים מהותיים בפעילות העסקית או ברכיבי ההוצאות, שכן לאלו תהיה השפעה ישירה על מצב העסק. אז מהי הנקודה הזו וּמדוע היא חשובה כל כך? נקודת האיזון היא סך ההכנסה הנדרשת לאיזון ההוצאות; היא הקו הדק החוצץ בין ההפסד לבין הרווח. נקודת האיזון היא המקום שבו הרווח שווה להפסד וּשניהם יחד שווים לאפס. לצורך חישוב נקודת האיזון נדרשים שני נתונים בלבד…

קרא עוד »

פרק 7 – כיצד לנהל תקציב

אנשים מקדישים נתח גדול מזמנם לתכנון. הם מתכננים את הקריירה, את הטיול הבא, את רכישת הדירה שהם חולמים עליה, את הרכב או את התואר שאותו הם מעוניינים לרכוש. אז מדוע נמנעים בעלי עסקים מתכנון התקציב של העסק שלהם? הסיבה לכך נובעת במקרים רבים מהתחושה שפעילות הנתפסת כבעלת מאפיינים אקראיים אי אפשר לתכנן. עסק נתפס אצל רבים כפעילות שתוצאותיה אקראיות, וּלפיכך בלתי ניתנות לתכנון. האם אכן פעילות העסק מאופיינת באקראיוּת? ואם אכן כך, האם הדבר מצדיק אי-תכנון? תכנית תקציב היא אחד הכלים החשובים ביותר בניהול עסק…

קרא עוד »

פרק 8 – כיצד לנהל את תזרים המזומנים

דמיין לעצמך: משפחתך ואתה מחליטים לצאת לטיול משפחתי. נכנסים לרכב, הילדים במושב מאחור צוהלים וּשמחים. חוגרים חגורות ו… מכסים את השמשה הקדמית בכיסוי החדש שקניתם זה עתה. "אמנם לא רואים את הדרך", אתה אומר לעצמך, "אבל לפחות ניתן לראות את הכביש מאחור באמצעות המראות". נו, גם זה טוב. מניע את המנוע ולוחץ על דוושת הגז. יוצאים לדרך… עיקול. תאונה. "איך זה ייתכן?", אתה שואל את עצמך, "הרי התרכזתי בנסיעה והקפדתי לבדוק את עצמי כל הזמן באמצעות מראות הצד של הרכב!". ניהול עסק דומה במובנים רבים לנהיגה בכביש דו-כיווני מפותל ועמוס בכלי רכב…

קרא עוד »

פרק 9 – כיצד לנהל את משק הבית

מתברר כי רבים הם האנשים שאינם יודעים מה מצבם הכספי, וּמה "השווי הפיננסי" האמִתי שלהם. אנשים אלו מתקשים בדרך כלל לאמוד את רמת ההוצאות שלהם ואת האופן שבו היא נחלקת בין סוגי ההוצאות השונים. במקרים חריגים הם אף אינם מכירים באופן מוחלט וּברור את רמת ההכנסות שלהם. אם כן, מה הפלא שרבים ממשקי הבית נכנסים לטלטלה פיננסית וּלסחרור המותירים אותם בחוסר הוודאות פיננסית וּבתחושות הקשות והמעיקות הנלוות לכך? בשלב הראשון בדרך לשינוי, חשוב להבין שהניהול הפיננסי של משק הבית דומה בכל דבר ועניין לניהול של העסק. בדיוק כשם שעסק חייב בניהול פיננסי מדוקדק, כך גם משק הבית…

קרא עוד »

פרק 10 – כיצד "לקרוא" את מצב העסק

משק הבית מאופיין בתזרימי הכנסות והוצאות הקרובים בדרך כלל למועד התהוותן (משכורת נכנסת בסמוך לסוף החודש, כמו מרבית התשלומים). בעסק, לעומת זאת, לכל אחד מרכיבי ההכנסות וההוצאות יש אופי תזרימי שונה, הבא לידי ביטוי בתנאי התשלום וּבמועדי הפירעון, כפי שסוכמו עם הלקוחות ועם הספקים. עסק ממוצע עובד מול מספר לקוחות וספקים, וּלכל אחד מהם תנאי אשראי מסוימים. מעבר לכך עליו לשלם מדי חודש בחודשו הוצאות שוטפות כמו משכורות, תשלומי רשויות, שכר דירה, החזרי הלוואות והוראות קבע וכולי. כל אלו יוצרים "סלט" תזרימי המשתקף בחשבון הבנק באופן המקשה על בעל העסק "לקרוא" את מצב העסק…

קרא עוד »

פרק 11 – נפלאות הסטטיסטיקה והטיית השונות

תופעת ההתפלגות הסטטיסטית היא אחת מהתופעות המופלאות והמפתיעות ביותר. הרי ידוע כי ביצוע חוזר של פעולה בעלת טווח אפשרויות מסוים, תתכנס לתוצאת ההתפלגות המדויקת ביחס שבין ההסתברויות של כל אחת מהתוצאות האפשרויות, וזאת ככל שיגדל מספר החזרות (דגימות). דוגמה פשוטה להמחשת העניין היא הטלת קובייה של שש פאות מספר רב של פעמים. בהנחה שהקובייה סימטרית לחלוטין ושההטלות הנן בלתי מוטות לחלוטין, הרי שככל שיגדל מספר ההטלות כך תתכנסנה התוצאות למספר דומה של האחת ביחס לאחרת (1/6 מסך ההטלות לכל אחת מהפאות)…

קרא עוד »

פרק 12 – מאלומת אור לקרן לייזר

דמיינו לעצמכם כדור גדול וכבד וּסביבו קבוצה של עשרה אנשים, העומדים במרחקים שווים זה מזה. הקבוצה נדרשת להפעיל את כל הכוח שיש לכל אחד מהאנשים, כדי להזיז את הכדור. הכדור זז לאט וּבכבדות, מהוסס וּללא כיוון ברור, משנה את מסלולו מפעם לפעם. עתה מתבקשים החברים להזיז את הכדור לכיוון מסוים שאליו מצביע ראש הקבוצה. לצורך זה הם מצטופפים, פניהם לכיוון היעד, והם מפעילים את כל הכוח שברשותם. בשל מימדי הכדור, תופסים החברים מחצית מקוטרו, וכל אחד משקיע את מאמציו בכיוון שאליו הוא פונה. הכדור מתחיל לנוע, צובר תאוצה וּמתחיל להגביר את מהירותו. רעיון צץ בראשו של אחד החברים…

קרא עוד »

פרק 13 – לשחרר את צוואר הבקבוק

מחזור חיים של עסק מאופיין בדרך כלל, בשלביו הראשונים, בהתפתחות מואצת וחדה. אולם עם הזמן מתמתן גרף ההתפתחות והעסק נכנס לסוג של סטגנציה, שבו רמת ההכנסות שומרת על ממוצע עקבי עם סטיות קלות למעלה או למטה. הסיבות לכך שונות וּמגוונות, אך בדרך כלל אין הן נובעות מכך שהעסק הגיע לרוויה וּלמיצוי. פעילותו של כל עסק נגזרת למעשה מהתשומות העומדות לרשותו – כוח אדם, מכונות וציוד, תקציבי השיווק והפרסום, מסגרות האשראי וכולי. אופן הפעלת תשומות אלו יקבע למעשה את השורה התחתונה בדוח הרווח וההפסד – את רמת המכירות ואת הרווח….

קרא עוד »

פרק 14 – כיצד להפחית את נקודת האיזון

ראינו בשני הפרקים הקודמים כי בכל עסק קיימים משאבים שאינם מגיעים לכדי ניצול מלא. למעשה, לכל המשאבים שאינם נמצאים על צוואר הבקבוק יש כושר ייצור שאינו מנוצל במלואו. יתר על כן, ניתן להוסיף ולקבוע כי בדרך כלל מרבית משאבי העסק, לא זו בלבד שאינם מנוצלים במלוא כושר הייצור שלהם, אלא שהם אף אינם מנוצלים ביעילות. משמעות הדבר היא שאת התוצרים שכל אחד מהם מייצר ניתן היה לייצר באופן יעיל יותר שהיה מצריך מהם השקעה פחותה מההשקעה בפועל. הקשר בין רמת יעילות הפעלת המשאבים של העסק לבין גובה נקודת האיזון הוא קשר ישיר…

קרא עוד »

פרק 15 – כיצד לייצר הכנסות פאסיביות

בשונה משכיר הנהנה משכר מובטח, הרי שעסק ממוצע חוֹוה במהלך חייו עליות וּמורדות, תקופות שבהן רווחיו מאפשרים לו צמיחה, וּתקופות שבהן הוא נאלץ לנגוס מחסכונותיו לטובת כיסוי ההפסדים. עסק שאין ברשותו מאגר מזומנים שיהיה בו די לכיסוי על תקופות הפסדים ממושכות, עלול להיאלץ ביום מן הימים לסגור את שעריו. מעבר לכך, גם עסק מרוויח יוצר עם השנים שחיקה אצל בעליו. כשזה קורה, רמת המוטיבציה, הכושר והרצון לעבוד פוחתים וּמְפנים מקומם לרצון לשנות את אורח החיים וּלהפחית את עומס העבודה. הסבירות הגבוהה לכך שהעסק לא יוכל לקיים את פרנסתו של בעליו לאורך כל חייו מחייבת מחשבה ותכנון שמטרתה לייצר הכנסה חלופית פסיבית…

קרא עוד »

פרק 16 – מתי וכיצד נכון לגייס שותף או משקיע

הלך של גיוס שותף או משקיע, מיזוג בין עסקים או רכישת עסק על ידי עסק אחר הם מהלכים מקובלים וּנפוצים בעולם העסקי, וּמקופל בהם פוטנציאל רב בעבור כל אחד מהעסקים בנפרד. תהליך של גיוס שותף-משקיע הוא רלוונטי במצבים שונים במהלך חייו של עסק, בין אם הוא מרוויח ובין אם הוא מצוי בקשיים. כאשר העסק נמצא בקשיים, או חמור מכך – על סף קריסה – וּבעליו אינו מסוגל להתמודד עוד עם המצב שאליו הוא נקלע, ייתכן כי גיוס משקיע יהווה את הסיכוי האחרון שלו לשרוד. קיימים כמה סוגים של שותפים עסקיים, וּלכל אחד מהם תכונות, מאפיינים, יתרונות וחסרונות משלו…

קרא עוד »

פרק 17 – זהירות! העסק מצליח

עסק מצליח, שמחזוריו ורווחיותו הולכים וגדלים בקצב חד, אמור להיות לכאורה בבחינת "בשורה טובה" לבעליו. אז זהו, שלאו דווקא! עסקים הנמצאים בקצב צמיחה חד יכולים למצוא עצמם בסחרור וּלהגיע לידי קריסה. הכיצד? מרבית העסקים, קטנים כגדולים, החלו את דרכם כאשר יזם שאש המוטיבציה בעיניו, חלום בלבו, נחישות וניסיון ממקומות קודמים באמתחתו – החליט לעשות מעשה. אולי הוא אף סחף אִתו כמה לקוחות שאותם שירת בנאמנות בעבר. תהליך ההקמה נראה מבטיח. בשלביו הראשונים יספק העסק שירותים לקשת מצומצמת של לקוחות…

קרא עוד »

פרק 18 – מכירות בשחור? זה מסוכן!

היקף ההון השחור בישראל נאמד ב-140 מיליארד שקלים בשנה, כרבע מהתוצר הלאומי הגולמי. להון השחור השלכות מרחיקות לכת על המצב הכלכלי במדינה ועל החברה בכללותה אולם לא רק. לתופעת המכירה בשחור עשויה להיות השפעה מסוכנת על העסק עד כדי ערעור מצבו הפיננסי, וזאת מעבר לסיכון החוקי שבדבר. בהתנהלות פיננסית אחראית, כל התקבולים והתשלומים של העסק עוברים דרך חשבונות הבנק שלו. עסק רווחי נהנה לאורך הזמן מהפערים שבין ההכנסות להוצאות, והדבר בא לידי ביטוי ביתרות הבנק המצטברות לזכותו כאשר את אלו ניתן לייעד להשקעות, לחסכונות או לחלוקת רווחים לבעליו…

קרא עוד »

פרק 19 – לשרוד בתקופות מיתון

תקופות מיתון מאופיינות בירידה בביקושים, בהגברת רמת התחרות וּבעקבות זאת בהורדת מחירים. העסק יוצא נפגע בשני מקומות רגישים ביותר – ירידה בהכנסות וירידה בשיעורי הרווח הגולמי. הירידה בשיעור הרווח הגולמי מביאה לעלייה בנקודת האיזון. משמעות הדבר היא שנדרשת הכנסה גבוהה יותר מזו שהייתה קודם לכן כדי להגיע לאיזון פיננסי (מצב שבו הרווח = להפסד = אפס). הפגיעה בהיקף ההכנסות מרחיקה עוד יותר את העסק מנקודת האיזון ולעסק נשקפת סכנה קיומית. כדי לשרוד בתקופת מיתון חובה לעשות מעשה. הפעולה הראשונה שעליך לעשות היא להפנים שהמצב החדש מחייב שינוי אקטיבי…

קרא עוד »

פרק 20 – מלכוד תזרים המזומנים החיובי

"אתה מצחיק אותי, איך אתה טוען שאני מפסיד כשחשבון הבנק שלי נמצא ביתרה חיובית? העסק עובד בקושי ארבעה חודשים מאז שהקמתי אותו, והוא במצב מצוין", אמרתי לרואה החשבון שלי. ובכן, למרבה הפליאה סיטואציה כזו אפשרית בהחלט. ייתכן מצב שבו העסק יפסיד ואילו חשבון הבנק יימצא ביתרה חיובית. עם זאת, ברור כי המשך צבירת ההפסדים יביא לירידת יתרות הזכות בחשבון עד למעבר הבלתי נמנע לגירעון. באילו מקרים תופעה כזו עלולה להתרחש? וּבכן, התשובה פשוטה ואפילו הגיונית. נמחיש זאת באמצעות דוגמה: נניח שעסק מסוים מציע למכירה טלפונים סלולאריים…

קרא עוד »

פרק 21 – הסיכון של עסקים קטנים המטילים ביצים גדולות

עסקים קטנים המטילים ביצים גדולות מאופיינים במספר מצומצם של עסקאות גדולות שהם מבצעים מדי חודש. כל אחת מהעסקאות היא מהותית וּבעלת היקף כספי משמעותי ביחס לפעילות העסק. בתחום זה ניתן למצוא בדרך כלל עסקים המתמחים במתן שירותים או ביצור של פרויקטים מותאמים ספציפית לדרישות הלקוח (Custom made). עם קהל הלקוחות של עסקים מסוג זה נמנים בדרך כלל אותם לקוחות המוכנים לשלם פרמיה גבוהה משמעותית ביחס לתעריפי המוצרים הסטנדרטיים לקבלת הפתרון המותאם בדיוק לצרכיהם. לקוחות אלו נמצאים בקצה פירמידת הביקוש לאותם סוגי מוצרים…

קרא עוד »

פרק 22 – זהירות, עסק משפחתי

לא טוב היות האדם לבדו, אך לא בכל מחיר… פעמים רבות קורה שיזם, אם בתחילת דרכו ואם בצמתים שונים של חיי העסק, מחפש שותף שאִתו יוכל לחלוק את העומס בניהול העסק וּבתפעולו, הן בסיכונים והן בהשקעות הנדרשות. באופן טבעי הוא יחפש אדם שיוכל לסמוך עליו, אדם ישר, הגון, בעל כישורים ויכולות. החיפוש אחר שותף לעסק קטן, שבו רמת הדומיננטיות של הבעלים היא מוחלטת, אינו עניין של מה בכך. גם לשותף הפוטנציאלי השוקל להיכנס לעסק כזה העניין מסובך וּמורכב. התקשרות בין אנשים שאינם מכירים זה את זה טומנת בחובה סיכונים רבים…

קרא עוד »

פרק 23 – תמרורי אזהרה – לקראת משבר

לפתע, ביום בהיר אחד, לאחר שנים רבות של עבודה אינטנסיבית וקשה – זה קורה. התחושה הזאת שליוותה אותך זמן כה רב, שהעסק מדשדש במקום, פינתה מקומה להבנה שהעסק בצרות. שיחת הטלפון מהבנק אינה מותירה מקום לספק. הסוף קרוב מתמיד. סיבות רבות עלולות להוביל למצב שכזה, וּמקצתן קשורות באירועים חיצוניים שאינם בשליטתך, כגון שינוי תנאי השוק, כניסת מתחרה חדש, התייקרות ניכרת של מחירי חומרי הגלם ואף שינויים רגולטוריים שהשפיעו לרעה על העסק. אולם למרבה התסכול, אתה יכול למצוא שהמצב שהעסק נקלע אליו הוא דווקא תוצאה ישירה של ניהול כושל שלך…

קרא עוד »

פרק 24 – התהום שבין הדקה ה- 89 לדקה ה- 91

תהליך הגסיסה אינו תהליך ליניארי. בתחילה הוא מתקדם בקצב אִטי; הגוף נאבק וּמנסה להתמודד. ככל שחולף הזמן, המחלה מתעצמת והיא דורסת בגסות כל ניסיון של הגוף להיחלץ מהמשבר. הסוף מהיר מאוד. בתוך פרק זמן קצר מתעצמת המחלה והיא מביאה לקריסת המערכות בזו אחר זו עד לאובדן הסופי והמוחלט. תהליך הגסיסה של העסק אינו שונה במהותו. גם הוא אינו ליניארי. בתחילה תקבל איתותים חלשים, לא מאיימים, אם כי הם עלולים לגרום לך לתחושת חוסר נחת. קל יהיה לך להתעלם מהם וּלהמשיך בשגרת יומך. לאחר זמן מה יתחזקו האיתותים, חוסר הנוחות יורגש יותר ויותר, והוא ילוּוה מדי פעם בזיעה קרה…

קרא עוד »

סוף דבר – לחשוב מחוץ למסגרת

עסקים צוברים במהלך חייהם נכסים מוחשיים וּבלתי מוחשיים. ככל שהעסק מתבגר כך מהווים הנכסים הבלתי מוחשיים את הערך המשמעותי יותר לפוטנציאל שלו לגדול וּלהתפתח. כחלק מנכסים אלו ניתן לכלול את המוניטין שצבר העסק, את קהל לקוחותיו וּרשימות התפוצה, את איכות המוצרים וּבידולם, את שיטות השיווק הייחודיות שפיתח, קשרים עסקיים שיצר וכדומה. ניתן לקבוע בבירור כי ככל שנכסיו הבלתי מוחשיים של העסק גדלים, כך גדלים גם פוטנציאל הגידול וההתרחבות שלו. על אף זאת, לא מעט מהעסקים מוצאים עצמם בסטגנציה, בשימור המצב הקיים וּבהנצחתו. הסיבות לכך רבות וּמגוונות, וּבחלקן אף מוצדקות…

קרא עוד »